پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کیک خرمالو
نوشته شده در یک شنبه 24 آذر 1398
بازدید : 219
نویسنده : admin

نتیجه تصویری برای کیک خرمالو

مواد لازم :
تخم مرغ ۴ عدد
آرد ۲/۵ لیوان
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
خرمالو پوره شده ۱ لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
نمک نوک قاشق مرباخوری
دارچین ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای خوری




بازدید : 180
نویسنده : admin

جام جم سرا- ایرانی‌ها در شهر‌ها و استان‌های مختلف اگرچه معمولا در شب عید ماهی پلو می‌خورند اما برخی غذاهای ویژه نیز در این روز‌ها و آن شهر‌ها بیشتر طرفدار دارد و هنگام دور هم بودن پذیرایی از اقوام با این غذاهای مخصوص صورت می‌گیرد. دستور پخت برخی از این غذا‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم.
 



طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی
نوشته شده در دو شنبه 18 آذر 1398
بازدید : 193
نویسنده : admin

خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است و در پخت همه پیتزاها از این خمیر استفاده می شود. اینکه خمیر پیتزایی که درست می کنید خوشمزه تر باشد و بافت نرم و لطیفی داشته باشد خیلی مهم است و به جذابیت ظاهری و طعم پیتزای شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه نوعی خمیر پیتزا خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم که به ساده ترین و راحت ترین روش ممکن طرز تهیه خمیر پیتزا می باشد. توجه کنید ما در آموزش، از شیر هم در کنار آب ولرم اسفاده کرده ایم چون در این صورت خمیر پیتزا درست شده کمتر خشک می شود و خوشمزه تر هم می شود.

به هر حال اگر تا به امروز خمیر پیتزا درست نکرده اید،طرز تهیه و مواد لازم خمیر پیتزا برای یک عدد پیتزای بزرگ 3 نفره را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید خمیر پیتزای خوشمزه و مخصوص درست کنید.

خمیر پیتزا

 




طرز تهیه سوپ جو قرمز
نوشته شده در دو شنبه 18 آذر 1398
بازدید : 183
نویسنده : admin

سوپ جو یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین سوپهای ایرانی است. این نوع از سوپ جو یکی از متداولترین و ساده ترین نوع سوپ جو است.

Image result for ‫سوپ جو قرمز‬‎

 




پیراشکی گوشت
نوشته شده در یک شنبه 17 آذر 1398
بازدید : 176
نویسنده : admin

این غذا را بسیاری از خانمها با سلیقه ایرانی تهیه می کنند و از روش پخت آن آگاهند. برای اطلاع خانمهایی که دوست دارند روش پخت اصولی آن را بیاموزند، دستور تهیه این غذا را بر اساس یاد داشتهای یک آشپز ماهر برایتان بیان خواهیم کرد تا در مهمانی های خانوادگی آن را بپزید و از مزه لذیذ آن لذت ببرید. برای تهیه این غذا ابتدا باید خمیر آن را تهیه کرد. البته می توان از خمیرنان باگت موجود در نانوایی ها هم استفاده نمود ولی خمیری که شما در منزل تهیه کنید دارای تخم مرغ ، ماست و مخلفات دیگری است که بسیار لذیذتر خواهد شد،.

Image result for ‫پیراشکی گوشت‬‎




بازدید : 180
نویسنده : admin

مواد لازم برای ساندویچ فیلی چیز استیک

ساندویچ فیلی چیز استیک
 
 

۲۸۰ گرم گوشت گاو ورقه شده

۲ عدد نان هات داگ

۳۴۰ گرم سیب زمینی قرمز

۲ حبه سیر

۱۱۰ گرم فلفل شیرین

۸۰ گرم پنیر سوئیس یا پرولون

۲ قاشق غذاخوری سس مایونز




طرز تهیه پیراشکی فوری
نوشته شده در سه شنبه 12 آذر 1398
بازدید : 168
نویسنده : admin

نتیجه تصویری برای طرز تهیه پیراشکی فوری

تخم مرغ : یک عدد
شکر : نصف لیوان(به ذائقه خودتون اگر دوست دارین کم شیرین باشه کمتر بریزین)
آرد : یک و نیم پیمانه
ماست یا شیر : یک لیوان(من از ماست شیرین استفاده کردم)
وانیل : نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری پر




طرز تهیه جوجه ترش
نوشته شده در سه شنبه 12 آذر 1398
بازدید : 182
نویسنده : admin

 

طرز تهیه جوجه ترش

جوجه ترش هم مثل کباب ترش از معروف ترین غذاهای محلی شمال کشورمان هست که حتماً آن را در سفرهایتان امتحان کرده اید یا حداقل اسم آن را شنیده اید. تهیه جوجه ترش کار خیلی سختی نیست و اگر اهل کباب درست کردن باشید شکی نیست که از عهده تهیه جوجه ترش هم بر می آیید. البته قبلاً هم یکی از دستورهای تهیه جوجه کباب ترش را گفته ایم. اما این بار میخواهیم دستور دیگری را ارائه کنیم که از نظر مواد کمی تفاوت دارد. این که کدام دستور بهتر است بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. پس با امتحان کردن دستورهای مختلف یا حتی ترکیب آنها به دلخواه از آشپزی لذت ببرید و تجربه کنید.د.

جوجه ترش

 

 




بازدید : 185
نویسنده : admin

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارنگی بسیار خوشمزه

برای این پست آموزش طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه کیک ، این پست را دنبال کنید.




۲ روش تهیه چیپس ذرت ترد و خوشمزه
نوشته شده در یک شنبه 10 آذر 1398
بازدید : 182
نویسنده : admin

طرز تهیه چیپس ذرت

 

ستاره | سرویس آشپزی - چیپس ذرت که یکی از پرطرفدارترین میان‌وعده‌هاست، در عین سلامت غذایی‌اش، دستور پخت ساده‌ای نیز دارد. این چیپس را می‌توان به دو روش پخت در فر و سرخ کردن در روغن تهیه کرد. اگر شما هم این خوراکی لذیذ را دوست دارید، با ما همراه باشید. در ادامه طرز تهیه این چیپس ترد و خوشمزه را به دو روش شرح خواهیم داد.




بازدید : 1334
نویسنده : admin

آموزش طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه در منزل

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه اسپانیایی با ریتای انبه

  یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه که اگر به خوبی درست شود، بی نظیر خواهد بود. تهیه جوجه اسپانیایی مراحل خاصی دارد ولی درکل درست کردن این غذا سخت نیست و شما می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی تهیه کنید. این غذا بسیار خوش طعم است و یک وعده غذایی کامل می باشد.

 




طرز تهیه ی کتلت
نوشته شده در شنبه 9 آذر 1398
بازدید : 208
نویسنده : admin

نتیجه تصویری برای طرز تهیه ی کتلت

مواد لازم
سیب زمینی
پیاز
سیر
گوشت چرخ کرده
پودر نون باگت
تخم مرغ
نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم
عصاره ی گوشت
زعفران




طرز تهیه کاچی
نوشته شده در شنبه 9 آذر 1398
بازدید : 185
نویسنده : admin

 

طرز تهیه کاچی مخصوص ماه رمضان

«کاچی» از جمله خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین دسرهای قدیمی ایرانی با یک دستور پخت ساده است که معمولا مادربزرگ‌ها آن را برای خانم‌هایی که تازه زایمان کرده بودند، افراد بیمار و ضعیف از نظر جسمی و کودکان تجویز و درست می‌کردند. درست کردن کاچی به عنوان یک دسر مقوی در شهرهای مختلف ایران به روش‌های مختلف است و گاهی اوقات اسامی متفاوتی هم دارد.

Image result for ‫طرز تهیه کاچی‬‎

 




خورش آلو اسفناج
نوشته شده در جمعه 8 آذر 1398
بازدید : 175
نویسنده : admin

نتیجه تصویری برای خورش آلو اسفناج


اسفناج یک کیلو خورد کرده(درشت باشه زیاد ریز نکنید)، مرغ 6 تا 8 تیکه به دلخواه(البته بعضی از دوستان به جای مرغ گوشت میریزن)، الو خورشتی 6 تا 8 عدد، ادویه شامل زردچوبه، فلفل سیاه، اویشن و نمک به مقدار لازم




انواع ترشی و دانستنی‌هایی درباره‌ی آن
نوشته شده در پنج شنبه 7 آذر 1398
بازدید : 162
نویسنده : admin

انواع ترشی و تمام نکاتی که باید راجع به این خوراکی بدانید

ترشی انداختن فرایندی برای حفظ و ذخیره غذا و طولانی کردن عمر آن‌ها با استفاده از باکتری‌های غیرهوازی مفید است. این باکتری‌ها با رشد و ایجاد کلونی مانع از رشد باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا و یا ناخوشایند مثل انواع کپک‌های مسموم کننده می‌شوند. این امر به دلیل دی اکسید کربن آزاد شده در فضای بسته شیشه است که باعث رشد باکتری‌های غیر هوازی می‌شود که نیازی به اکسیژن ندارند. این مخمر‌ها هیچ ضرری برای انسان ندارند، اما باعث تخمیر مواد غذایی و طولانی شدن عمر آن‌ها می‌شوند.