پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرز تهیه چند نوع اسموتی خوشمزه
نوشته شده در جمعه 29 شهريور 1398
بازدید : 186
نویسنده : admin

اسموتی توت‌فرنگی

اسموتی توت فرنگی را به چند روش می‌توان درست کرد. در روش اول می‌توانید از میان میوه‌ها فقط توت فرنگی را انتخاب کنید و آن را با یخ، شیر و بستنی مخلوط کنید. تعداد 10 عدد توت‌فرنگی را همراه با 5 عدد یخ مکعبی کوچک، نصف فنجان شیر و سه اسکوپ بستنی وانیلی را داخل مخلوط کن بریزید تا با هم مخلوط شوند و حالت کرمی پیدا کند. می‌توانید میزان توت‌فرنگی را بیش‌تر یا کم‌تر درنظر بگیرید که این مساله بستگی به سلیقه شما دارد. روش دیگر درست کردن اسموتی توت فرنگی، ترکیب آن با آب پرتقال است. برای اینکه اسموتی کمی طعم ترش داشته باشد می‌توانید به همان ترکیب قبلی آب پرتقال هم اضافه کنید. اگر به طعم شیرین علاقه دارید به جای پرتقال کمی عسل داخل مخلوط‌کن بریزید. یکی دیگر از ترکیب‌هایی که با توت فرنگی مناسب است، ترکیب سیب و موز است. از هرکدام یک تکه داخل مخلوط‌کن بریزید. توجه داشته باشید در هر روش می‌توانید به جای بستنی از ماست استفاده کنید. اما اگر بیش‌تر تمایل به طعم شیرین دارید، بستنی گزینه مناسب‌تری است.

اسموتی توت‌فرنگی




چکیده‌ای از آخرین گایدلاین‌های فشار خون
نوشته شده در پنج شنبه 28 شهريور 1398
بازدید : 190
نویسنده : admin

دارودرمان

  • خط اول درمان شامل دیورتیک‌های تیازیدی، کلسیم کانال بلوکرها، مهارکننده‌های مبدل آنژیوتانسین یا مهاکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین است.
  • در بیمارانی که در استیج 1 پرفشاری خون قرار دارند و فشار خون هدف در آنها کمتر از 130/80 است درمان با یک دارو از داروهای خط اول منطقی است.
  • در بیمارانی که در استیج 2 پرفشاری خون طبقه‌بندی می‌شوند و به میزان 20/10 میلی‌متر جیوه از فشار خون هدف، فشار خون بالاتری دارند، درمان با دو دارو از داروهای خط اول آغاز می‌شود.
  • همچنین در افرادی که فشار خون سیستولیک بیش از 130 و دیاستولیک بیش از 80 میلی‌متر جیوه داشته و از بیماری‌های قلبی‌عروقی(CVD) رنج می‌برند، جهت پیشگیری از رخداد مجدد حوادث قلبی‌عروقی آغاز دارودرمانی توصیه می‌شود.
  • برای پیشگیری اولیه در بیمارانی که فشار خون بیش از 130/80 داشته و خطر ابتلا به (CVD) در آنها، طی ده سال آینده، 10 درصد یا بیشتر است دارو درمانی توصیه می‌شود.

برای محاسبه این درصد روی ماشین‌حساب کلیک کنید




بازدید : 203
نویسنده : admin

اطلاعات کلی کشور قطر و معرفی جاذبه گردشگری قطر

پایتخت:  دوحهجاذبه گردشگری قطر

جاذبه گردشگری قطر

نوع حکومت:  سلطنت مطلقه

مذهب:  اسلام سنی وهابی (98%)

زبان رسمی:  عربی

واحد پول:  ریال قطر

امید طول عمر:  70سال

جمعیت:  840,290 نفر (July 2004 est.)

 

 

 




بیوگرافی اندیشه فولادوند
نوشته شده در پنج شنبه 14 شهريور 1398
بازدید : 200
نویسنده : admin

بیوگرافی اندیشه فولادوند

نام :اندیشه
نام خانوادگی :فولادوند
تاریخ :تولد :1362/7/7
محل تولد :تهران
محل زندگی :تهران
تحصیلات :فارغ التحصیل رشته فلسفهاندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند

------------------------------------------
اندیشه فولادوند در 7 مهر ماه سال 1362 در بیمارستان 503 ارتش در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته فلسفه ، بازیگر سینما ، شاعر و نویسنده می باشد. 

اندیشه فولادوند در کودکی

کودکی اندیشه فولادوند

 

 




خواص و فواید گلاب
نوشته شده در سه شنبه 12 شهريور 1398
بازدید : 241
نویسنده : admin

نکات مهمی که باید در مورد گلاب و فواید فوق العاده آن بدانید.

 خواص گلاب

خواص گلاب

گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.

گلاب معروفترین نوع عرقیات است که از گل سرخ گرفته می شود. گفته می شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می شناسند.

گلاب بعد از سکنجبین بیشترین مصرف را در بین مردم در قدیم داشته و امروزه نیز مصرف فراوانی دارد. گلاب یکی از نوشیدنی های پرمصرف در طب سنتی است. گلاب طبع میانه تا حدودی رو به خنکی دارد. بنابراین برای اکثر افراد مصرف آن توصیه می شود و عارضه خاصی ندارد.

 طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می آید. به همین دلیل است که قدیمی ترها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.

 

 




طرز تهیه میگو پفکی+ نکات تکمیلی
نوشته شده در شنبه 2 شهريور 1398
بازدید : 228
نویسنده : admin

مواد لازم برای میگو:

  • میگو :1 کیلو
  • پیاز:یک عدد
  • تخم مرغ :  یک عدد
  • آبلیمو :یک قاشق سوپخوری
  • ماست :دو قاشق سوپخوری
  • آرد :2/3 لیوان
  • زعفران :نصف قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر :یک قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل :به مقدار لازم

میگو پفکیمیگو پفکی

میگو پفکی