پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 203
نویسنده : admin

فال حافظ اصلی با تفسیر درست:

فال حافظ یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین فال ها در بین ایرانیان می باشد که در قرن های گذشته و با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه با توجه به در دسترس بودن دیوان حافظ در خانه هر ایرانی این فال در دوراهی های زندگی ایرانیان، راهنمای آنها می باشد ولی باید در نظر داشته باشید که گرفتن فال حافظ درست مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه در این مطلب از نمناک شرح داده شده است.در وبلاگ گوناگون همراه ما باشید.

Image for post




چگونه آداب غذا خوردن را به کودکان بیاموزیم؟
نوشته شده در یک شنبه 17 اسفند 1399
بازدید : 213
نویسنده : admin

میز غذای خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان نه تنها گرسنگی خود را سر میز غذا رفع می کنند، بلکه هم زمان خویشتن داری، ارزشهای خانوادگی، مهارتهای گفتاری و تعارف به میهمان را می آموزند. 
ما آداب خاص غذا خوری از جمله چگونگی استفاده از قاشق و چنگال را به کودک خود یاد می دهیم ، اما در واقع آموزش آنها اهمیت غذا خوردن جمعی را به عنوان یک مراسم فرهنگی مشخص می کند. 

وضعیت بدنی صحیح هنگام غذا خوردن را بیاموزیم 

هنگام نشستن سر میز غذا خوری، بدن شخص باید حدود 10سانتی متر با میز فاصله داشته باشد، هر دو پا روی زمین و پشت او صاف باشد. پشت میز غذا خوری انداختن پاها بر روی هم درست نیست، زیرا با تکان دادن آن ضربه ای به میز و یا فرد مقابل وارد می شود. 

در طول مدت غذا خورد پشت فرد باید صاف باشد. اگر کودک بخواهد به میز نزدیک شود، لازم است از کمر خم شود؛ او نباید شانه و پشت خود را خم کند، غذا باید به سمت دهان برده شود و خم کردن صورت به سوی غذا درست نیست. قرار دادن آرنج چپ روی میز و ساعد به دور بشقاب مانند آن است که از غذای خود محافظت می کنیم. 

بهترین روش آن است که غذا با یک دست خورده شود، در حالی که دست دیگر روی زانو قرار گرفته است. قرار دادن مچ ها در لبه میز قابل قبول است.