بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری کشور قطر + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 201
نویسنده : admin

معرفی جاذبه های گردشگری کشور زیبای قطر

زبان رسمی کشور قطر

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

جغرافیای قطر

 

بررسی جغرافیای کشور قطر

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت است. قطر در تابستان داغ ولی در زمستان معتدل تر است . میانگین بارندگی بین 50 تا 75 میلی متر است. دیدنی های قطر دیدنی های قطر شهرهای مهم:الریانی, الواکره, ام سعید مساحت:11,437کیلومتر مربع خط ساحلی:563کیلومتر مختصات جغرافیایی:25 درجه و 30 دقیقه شمالی و51 درجه و 15 دقیقه شرقی.

معرفی جاذبه های گردشگری کشور قطر

قطر برای گردشگرانی که به زیبایی و هنر علاقه دارند مکانی مناسب است. قطر زیبایی های متعددی برای گردشگران دارد اما به دلیل محدودیت زمان سفر گردشگران به قطر ما خواندن این راهنما را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان به تمام نقاط دیدنی قطر بروید.

گردشگری قطر جاهای دیدنی و مکان های گردشگری کشور قطر را در ادامه می بینید:

موزه ملی قطر یکی از جاذبه های گردشگری قطر بوده که دارای معماری پیچیده ای بوده که می توان آن را با یک طرح اوریگامی اشتباه گرفت. ایده معماری این بنا از رزهای صحرایی گرفته شده است. این رزها یک پدیده طبیعی خارق العاده و پیچیده است که از شکل گیری کریستال ها و در اقلیمی خاص پدیدار می شود.

برج های برزان دوحه از مکانهای دیدنی قطر

 

برج های برزان از جاذبه های توریستی قطر

برج های برزان نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که برای مشاهده زیبایی آن بهتر است به نوک برج بروید و در آن جا از زیبایی فوق العاده ای بهره مند شوید.

دژ دوحه قطر از جاذبه های گردشگری قطر

 

دژهای دیدنی و توریستی کشور قطر

این دژ نظامی در قلب دوحه واقع شده و در سال 1927 ساخته شده است. با این وجود درنهایت این دژ به یک موزه تبدیل شده است و هم اکنون آثار هنری مانند زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی گیری قدیمی، نقاشی های رنگ روغن و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد.

اگر به دنبال درک تاریخ و سبک زندگی قطری ها هستید و می خواهید تا ساکنان این سرزمین را اندکی بهتر بشناسید، این دژ می تواند یک روز لذت بخش را برای شما رقم بزند. با تمامی این تفاسیر، زیباترین و چشم گیرترین نکته این دژ را می توان نمای بیرونی آن دانست.

این بنا بسیار بزرگ و مستحکم است و موجب برانگیخته شدن حس محاصره شدن با نیرویی قوی و ترسناک در شما می شود. این امر در نوع خود تجربه ای ویژه است و بدون شک از دیدن منظره این بنای زیبا و البته رعب آور، لذت خواهید برد.

موزه هنرهای اسلامی قطر از جاذبه های گردشگری قطر

 

موزه هنرهای اسلامی از مکان های دیدنی قطر

موزه هنرهای اسلامی که در میان آب های شفاف و ساکن قرار دار یکی دیگر از جاذبه های قطر می باشد. برای اینکه این موزه را مشاهده کنید باید از یک پل که در آب ها ساخته شده است عبور کنید که در این بین در زیبایی این موزه غرق خواهید شد.

نمای این ساختمان سفید رنگ و به صورت مکعبی است که زاویه های تیزی دارد. این مکعب در زیر نور آفتاب به زیبایی می درخشد و محیطی زیبا را فراهم می آورد. معماری داخل این بنا بر خلاف نمای ساده آن بسیار پیچیده می باشد.

جزیره مصنوعی مروارید قطر از جاذبه های گردشگری قطر

 

جاذبه های گردشگری قطر و جزیره مصنوعی زیبای مروارید

جزیره مصنوعی مروارید خلیج فارس در سواحل شهر دوحه و در دهانه تالاب خلیج غربی این شهر ساخته شده است. این جزیره مصنوعی که توسط انسان ساخته شده است به شکل مروارید بوده و در آن تعداد زیادی خانه و ویلاهای بسیار مدرن و گران قیمت در کنار هتل ها و مراکز اقامتی، پاساژها و مراکز خرید و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی وجود دارد.

این جزیره بسیار زیبا بوده و شما می توانید با خرید از مراکز تجاری و فروشگاه های متعدد آن و همچنین صرف غذا در یکی از رستوران های این منطقه، از مناظر زیبا و بی نظیر آن لذت ببرید.

بازار قدیمی سوق واقف در قطر از دیدنی های قطر

 

بازارهای قدیمی سوق واف از جاذبه های گردشگری و دیدنی قطر

در مرکز شهر مدرن دوحه، بازاری سنتی قرار دارد که بازتاب دهنده فرهنگ و سنت این مردم بوده و نام آن سوق واقف است که در عربی به معنی بازار ایستاده معنی می دهد.

این بازار قدیمی حدود 250 سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند. در این بازار شما می توانید رستوران ایتالیایی، یمنی، سوریه ای؛ تایلندی و … را پیدا کنید.

پناهگاه و پارک حیات وحش الماهای قطر

غزال عربی به عنوان سمبل و نماد کشور قطر شناخته شده و تنها محلی که شما شانس دیدن این حیوان را در آن دارید، پناهگاه حیات وحش الماها است.

شما در این محل شانس دیدن تعدادی از گونه های جانوری منحصر به فرد که در معرض خطر انقراض هستند مانند غزال عربی، نوعی بزکوهی و آهو را خواهید داشت. از دیگر نکات جالب توجه درباره این پناهگاه و پارک حیات وحش این است که جانورشناسان در این محل برای نخستین بار در بین تمامی کشورهای منطقه توانستند غزال عربی را به صورت مصنوعی و در اسارت تکثیر کنند.

در این منطقه بیابانی یک اقامت گاه بسیار مدرن و زیبا نیاز وجود دارد که شما با اقامت در آن می توانید تجربه ای متفاوت از حضور در قلب کویر را داشته باشید.

آثار تاریخی و فرهنگی دوحه

فرهنگ و تاریخ باستانی شهر دوحه به خوبی توانسته است مسیر خود را در روند مدرن شدن و توسعه شهر پیدا کرده و در طول تاریخ پر فراز و نشیب این شهر از زمانی که تنها یک قلعه دفاعی بوده تا امروز، این فرهنگ در گوشه و کنار شهر نمود داشته است.

از جمله آثار تاریخی و کهن شهر دوحه می توان به منطقه تاریخی الجساسیه، شهر تاریخی الزباره، الوکرا، قلعه الوجبا و روستای تاریخی کتارا اشاره کرد. شما در سفر خود به دوحه می توانید فرهنگ اصیل و کهن این مردم را در قلعه دوحه که در آن مراکز متعدد تولید صنایع دستی اعراب صحرا نشین و تزئینات چوبی و … ارائه می شود؛ ملاحظه کنید.

تجربه خرید در فروشگاه های دوحه

 

مراکز خرید در دوحه از جاذبه های قطر

اگر در منطقه حاشیه خلیج فارس به دنبال مراکز خرید عالی می گردید؛ تنها گزینه پیش روی شما شهر دوبی نبوده و مراکز خرید بزرگ و بسیار عالی شهر دوحه دست کمی از نمونه های موجود در امارات متحده عربی ندارند.

در حقیقت شهر دوحه با دارا بودن مراکز خرید بسیار مدرن، زیبا و بزرگ به عنوان یک عامل مباهات و سربلندی در کشور قطر شناخته می شود. در این شهر شما به طور همزمان می توانید به مدرن ترین بازارهای جهان رفته یا از بازارهای سنتی شرقی دیدن کنید.

تنوع این مراکز خرید به اندازه ای است که شما برای انتخاب نحوه گذراندن یک روز کامل در آن ها به مشکل برخورده و انتخاب از بین ده ها مرکز خرید موجود در این شهر بسیار دشوار است. برای نمونه در دوحه یک مرکز خرید ویژه با حال و هوای ایتالیا است که در آن از معماری ایتالیایی و سبک فروشگاه ها و فرهنگ این کشور استفاده شده است.

گشت دریایی با قایق های سنتی و دیدنی منطقه کورنیش قطر زیبا

 

گشت در دریا با قایق های کورنیش قطر

ممکن است شما در سفر خود به دوحه به هر دلیلی قادر به دیدن آثار این شهر یا انجام دادن برخی تفریحات نباشید اما توصیه اکید ما به شما در هنگام سفر به شهر دوحه این است که فرصت سوار شدن به قایق های سنتی موسوم به جهاز دریایی یا داو «Dhow» را از دست ندهید.

شما با کمک این قایق های سنتی بادبانی می توانید در منطقه کورنیش گشتی زده و چشم انداز زیبای شهر دوحه به همراه آسمان خراش ها و سبک معماری ویژه آن را تماشا کنید. شما همچنین می توانید در سواحل منطقه کورنیش نیز قدم زده و منظره زیبای خلیج فارس و طلوع و غروب خورشید در آن را تماشا کنید.

مسیر شترسواری الشحانیه قطر از جاذبه های گردشگری قطر

 

مسابقات جذاب شترسواری در قطر

مسابقات شترسواری که بطور سنتی ورزش شیوخ نامیده می شود همچنان امروزه نیز انجام می شود. برای شترسواری باید به منطقه ایی به نام الشحانیا بروید جایی که پیست شترسواری معروف قطر در آن قرار دارد.

در اینجا رقابت شترسواران و صحنه های استثنایی را می بینید که در هیچ جا مثل قطر نمی توان آن ها را تجربه کرد. جالب است که این مسابقات از گران ترین برنامه هایی است که در دوحه برگزار می شود. مسابقات شتر سواری، از گران ترین برنامه هایی است که در دوحه برگزار می شود

ساحل التخیرا قطر از جاذبه های توریستی قطر

 

ساحل التخیرا از جاهای دیدنی قطر

ساحلی با طول تقریبی 10 کیلومتر و این یعنی فرصت های بیشمار تفریحات ساحلی! بیشتر ساحل پوشیده از شن های سابخاست که مثل شن های روان اند و با رطوبت امواج دریا به شکل جالبی در می آیند. این ساحل یکی از جاذب های دیدنی دوحه است و در آن چشم اندازهایی از صخره ها،پرندگان و بیابان ها در انتظارتان است.

پارک آبی فوق العاده هیجان انگیز از جذابیت های قطر 

 

پارک آبی قطر از مکان های جذاب کشور قطر

رفتن به پارک آبی یکی از رویایی ترین تفریحات است مخصوصا اگر در جای گرمی مثل دوحه باشید! برای تفریح و بازی در بهترین پارک آبی دوحه باید به منطقه ابو نخلا بروید. طرح و اجرای نقشه این پارک بوسیله شرکت اکوا مسترز قبرس انجام گرقته است و عملیات اجرایی آن بوسیله شرکتی که مقر ان در کویت واقع است مدیریت شده است.

این شرکت مسئول راه اندازی پارک های موضوعی در 15 سال گذشته در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است. برای تفریح و بازی در بهترین پارک آبی دوحه باید به منطقه ابو نخلا بروید.

جاذبه های گردشگری قطر و پارک اسپایر قطر

 

پارک اسپایر از دیدنی های قطر

این واحه سبز پهناور نزدیک میدان ویلاژیو و حایات از مراکز خرید معروف دوحه در منطقه اسپایر واقع شده است. این پارک بزرگ ترین پارک موجود در شهر است که بعنوان یک مکان توریستی طبقه بندی نشده است. ولی با این وجود این پارک یک کنتراست فوق العاده نسبت به بیابان های اطراف شهر دارد و یک جواهر ناب محسوب می شود که هنگام مسافرت به دوحه باید به آن سر بزنید.

مسجد کاتارا، دوحه از جاذبه های دیدنی و گردشگری قطر

 

معرفی جاذبه های گردشگری و مسجد کاتارای قطر دوحه

مسجد Katara ممکن است از لحاظ اندازه یک مسجد خیلی بزرگ نباشد، اما کاشی های رنگی، طراحی و الگو آن منحصر به فرد است. این کاشی ها باقی مانده از معماران ایرانی در منطقه خلیج فارس اند که عمدتا کاشی کارها شیعه بوده اند.

با مسجد کاتارا، تاریخ مشهور مساجد چهارگانه Waqif Souq کمی پوشانده شده است. مسافرانی که به قطر می آیند از این مسجد بازدید می کنند که با توجه به رنگ های متناسب با آن ، سنت های عربی، فارسی و آفریقایی را نمادین می کند.

مسجد طلایی دوحه از جاهای تماشایی قطر

ثروت کشورهای عربی خلیج فارس برای همه شناخته شده است و این امر مسافران را جذب می کند که حداقل یک سفر به این کشورها داشته باشند. قطر یکی از این کشورهای ثروتمند است، با توجه به سرانه کشور ، مسجد طلایی برای مردم عرب بسیار تعجب انگیز نیست. اما گردشگران باید از این مسجد طلایی دیدن کنند تا این مناره سنتی مسجد را تماشا کنند. این یک مسجد کاشی کاری طلایی با ظرافت داخلی است.

بنای قاسم درویش فخرالدین اسلامی از جاذبه های گردشگری قطر

این مکان در پایین شهر دوحه واقع شده است. این ساختار جدید به شکل مارپیچی است که واقعا توسط گردشگران تحسین خواهد شد. اگر کسی در شب به تماشای برج مارپیچی بپردازد مطمئنا آن را برای همیشه به یاد می آورد. این بنا ساده اما خیره کننده است برج برای چند هدف برای اعمال اسلامی استفاده می شود.

مسجد جامع دوحه واقع در قطر

 

جاذبه های گردشگری قطر و مسجد جامع دوحه

مسجد جامع دوحه که با نام مسجد عبدالوهاب نیز شناخته می شود، از بزرگ ترین مساجد قطر است. سخت است کسی بتواند با چشم، 90 گنبد این مسجد را بشمارد. پس از ورود به این مسجد، اگر می خواهید از همان دری که وارد شده اید خارج شوید، باید حافظه ای قوی داشته باشید؛ چراکه این مسجد 18 ورودی دارد.

مسجد جامع دوحه (State Grand Mosque)ساختمان شیری رنگ مسجد جامع دوحه، در زمان طلوع و غروب آفتاب، خیلی چشم نواز است.

معماری این مسجد ترکیب از معماری سنتی و مدرن است. بازتاب نوری که از شیشه های رنگی این مسجد می گذرد و پس از برخورد به مرمر سفید کف مسجد، به چشم تان می رسد، از آن صحنه های جذاب است که نباید از دست داد. برای دیدن چنین منظره ای، غروب آفتاب زمان مناسبی است.دیدن شهر مدرن دوحه از محل این مسجد، برای هر گردشگری جذاب است.

ساحل خور العدید تماشایی و درخشان در قطر

 

ساحل خور العدید از جاذبه های گردشگری کشور قطر

خور العدید از بیابان های شگفت انگیز قطر، در 80 کیلومتری جنوب شرق دوحه است. ساحل خور العدید به خاطر محیط آرامش، شناخته شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می کنیم شترسواری در آن را تجربه کنید.

درخشش شن های ساحل در زمان طلوع و غروب آفتاب، از لذت هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه خواهید کرد. اگر هم شب در این ساحل باشید، تصویر ماه در دریا، حسابی تماشاییست. تپه های شنی این ساحل که در برخی نقاط، درست کنار دریا قرار دارند، گاهی تا 40 متر ارتفاع دارند.

ساحل خور العدید دوحه (Khawr al Udayd)خور العدید به دلیل احاطه شدن توسط تپه های شنی، به دریای داخلی معروف است.اگر خوش شانس باشید شاید در زمان رفتن به این ساحل، جانوران منطقه را نیز ببینید؛ غزال عربی، چلچله دریایی، فلامینگو و لاک پشت، ازجمله حیواناتی اند که در مسیر رفتن به این ساحل یا در خود آن، خواهید دید.برای رسیدن به ساحل خور العدید می توانید خودرو اجاره کنید. داشتن اپلیکیشن مسیریابی به شما کمک می کند راه را راحت تر پیدا کنید.

صحراگردی در قطر

 

جاذبه های گردشگری کشور زیبای قطر و صحرا گردی در قطر

صحراگردی و آفرود در صحرا، طرفداران خاص خودش را دارد. تورهای صحرانوردی قطر به چند دسته تقسیم می شود؛ می توانید یک روز کامل را در صحرا بگذرانید یا تنها، 4 ساعت از چرخیدن در بیابان های قطر لذت ببرید. صحراگردی در شب و تماشای طلوع و غروب خورشید در روی تپه های شنی، دیگر گزینه های شما برای صحراگردی اند.

صحراگردی در قطرمنظره طلوع و غروب آفتاب در صحرا را از دست ندهید. صحراگردی در قطر معمولا به مقصد ساحل خور العدید انجام می شود. تور صحراگردی یک روزه، از ساعت 14 شروع می شود و تا ساعت 9 صبح روز بعد ادامه دارد. هزینه این تور حدود 440 هزار تومان است.

جاده ساحلی دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

 

جاده های ساحلی در کشور زیبای قطر

مسیر ساحلی شهردوحه بی شک زیباترین منطقه دوحه محسوب می شود که مملو از چشم اندازهای سبز مهیج و معماری مدرن و تحسین برانگیز است. این مسیر کنار ساحل، شامل بلواری است که دو طرف آن با پوشیده از درختان نخل خرما است و دارای جاده ماشین رو دوطرفه نیز می باشد. این مسیر به شکل نعل اسب ساخته شده است و طول آن 7 کیلومتر است که در انتها به خلیج دوحه و دریا ختم می شود.

شهر فیلم دوحه از جاهای دیدنی قطر

 

جاذبه های گردشگری قطر و شهر فیلم آن

شهر فیلم دوحه یک مرکزهنری معاصر برآمده از یک روستای قدیم عربی این ناحیه است که در پشت یک دره در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. شهر فیلم در یکی از سایت های واقعا فوق العاده قطر قرار گرفته است.

در حین بازدید از شهر فیلم، گردشگران ممکن است واقعا احساس کنند که در شهر ارواح در غرب آمریکا قدم گذاشته اند. درختان نخل غیرمعمولی که در این شهر وجود دارند چشم انداز بی نظیر بصیری را به بازدیدکنندگان خود عرضه می کنند.

قلعه دوحه

 

قلعه های نظامی و تاریخی در دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

قلعه دوحه یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است. این قلعه که دروسط سوق واقیف دوحه و محل قدیمی شهر واقع شده است در قرن نوزدهم یک ایستگاه پلیس بوده است ولی در حال حاضر جای خود را به یک موزه داده است.

باغ وحش دوحه

 

باغ وحش جذاب دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

باغ وحش دوحه یکی از جالب ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی درقطر محسوب می شود. باغ وحش دوحه در حدود 30 دقیقه از مرکز شهرفاصله دارد و در آن میتوان حیوانات کوچک و برخی از حیوانات باغ وحشهای سنتی و موجودات بیابانی منطقه را برای دیدن پیدا کرد.

استادیوم بین المللی خلیفه از جاذبه های گردشگری قطر

 

ورزشگاه بین المللی خلیفه از جاذبه های گردشگری قطر

استادیوم بین المللی خلیفه که به نام استادیوم ملی نیز آن را میشناسند اولین استادیوم چند منظوره پادشاهی قطر است که بسیاری از مسابقات داخلی و بین المللی از جمله تورنمنت فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خود دیده است.

صحرای دوحه قطر

 

صحرای دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

صحرای دوحه تقریبا در بیشتر مناطق خود دست نخورده و بکر به حساب می آید و باید آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سفر خود به قطر در نظر بگیرید. شاید در جهان موارد کمی باشند که به اندازه کیلومترها چشم انداز از شن های دست نخورده بتوانند شما را تحت تاثیر قرار بدهند.

زیبایی چشم انداز این صحرا موجب می شود که حس کوچک بودن به شما دست بدهد و در هیبت این چشم انداز ناآشنا غرق شوید. شن های این صحرا کامل و دست نخورده هستند و تپه های شنی متعددی در آن به چشم می خورند.

به همین دلیل نیز دیدن این چشم انداز زیبا و چشم نواز صحرایی در هر یک از روزها می تواند در قالب یک سافاری برای شما لذت بخش باشد. موتور ماشین خود را آماده کرده و برای تجربه ای تطمیع کننده از حضور در شن های دست نخورده صحرا آماده شوید.

موزه ملی قطر

 

جاذبه های گردشگری قطر و موزه ملی آن

موزه ملی قطر به قدری از نظر طراحی پیچیده است که شاید در ابتدا بتوان آن را با یک شاهکار اوریگامی (اوریگامی به یکی از سبک های خلق آثار هنری در ژاپن گفته می شود که به واسطه تا زدن کاغذ در زویای مختلف و ایجاد شکل هایی منحصربه فرد انجام می شود) اشتباه گرفت.

بدنه سفیدرنگ این بنا دارای تلفیقی از لبه های تیز و منحنی است که ازنظر معماری می توان ساخت آن را تا حدی غیرممکن در نظر گرفت. این بنا در حال حاضر در حال ساخت است و به تدریج شاهد تبدیل شدن این طراحی شگفت انگیز به واقعیتی فیزیکی خواهیم بود.

طراحی این موزه با الهام گیری از رزهای صحرایی انجام شده است که در حقیقت یک پدیده طبیعی بسیار عجیب هستند که به واسطه شکل گیری کریستال ها در ساختارهای اقلیمی خاص به وجود می آیند. معمار این بنا معتقد است که رزهای صحرایی در حقیقت گذرگاهی از زمان را به نمایش می گذارند و به همین دلیل نیز این ایده را در طراحی این بنا به کار گرفته است.

غواصی در قطر

 

جاذبه های گردشگری و غواصی در آبهای قطر

قطر کشوری است که از سه طرف به دریا منتهی می شود و بدین لحاظ غواصی در آبهای ساحلی آن از جمله ورزشهایی است که بسیار طرفدار دارد و افراد در گروههای سنی مختلف در این شبه جزیره به آن روی خوش نشان می دهند.

به دو دلیل غواصی افراد زیادی را به این کشو سوق می دهد:اول، بدلیل وجود لاک پشت هایی است که بومی آبهای گرم خلیج فارس می باشند و دوم، کمپین هایی است که حیات موجودات آبزی را در این کشور مورد توجه و حمایت خود قرار می دهد.

موزه شیخ فیصل بن قاسم التانی

 

موزه شیخ فیصل بن قاسم التانی از جاذبه های گردشگری قطر

این موزه از جمله موزه های منحصر به فرد در خاورمیانه است که مجموعه گرانقدر گردآوری شده در آن برای علاقه مندان به موضوعات فرهنگی، تاریخ، ماجراجویی و هنرهمواره چیزی برای سرگرم شدن دارد. درضمن، این موزه ازجمله بزرگترین موزه های خصوصی در جهان است و ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد.

هتل و میهمانسرای آبی – خاکی اختاپوس

 

هتل اختاپوس از جاذبه های گردشگری قطر

جام جهانی سال 2022 قرار است به میزبانی قطر برگزار شده و به همین دلیل ساخت و سازهای ویژه ای در این شهر انجام شده است. شما با بازدید از هتل و میهمانسرای آبی – خاکی اختاپوس « amphibious octopus resort » که یک هتل شناور روی دریا محسوب می شود؛ می توانید سفری به آینده داشته و با فناوری های مدرن فردا از نزدیک آشنا شوید.

اگر شما هیچ انگیزه ای برای سفر به شهر دوحه نداشته باشید هم بازدید از این هتل شگفت انگیز می تواند برای بستن چمدان هایتان به مقصد دوحه کفایت کند. طراحی این هتل مشابه یک هشت پای بسیار بزرگ است که سازه آن به صورت شناور طراحی شده و دارای اتاق هایی در زیر آب است.

هتل شرایتون گرند دوحه (Sheraton Grand Doha ) :شرایتون گرند دوحه مکان مناسبی برای اقامت در این شهر است اما حتی اگر در این هتل شیک و لوکس نیز اقامت نداشتید می توانید به رستوران آن رفته و صبحانه یا عصرانه ای لذیذ در آن میل کنید.

قلعه الزباره قطر

 

قلعه قدیمی الزباره از جاذبه های گردشگری کشور قطر

قلعه الزباره (Al Zubara Fort) :این قلعه در سال 1938 ساخته شده است و دژ نظامی تاریخی قطر به شمار می رود. این قلعه در سال 2013 ، اولین جاذبه کشور قطر بود که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

غذاخوردن کنار خلیج 

در خلیج غربی دوحه یا همان (West Bay) ، کافه ها و پارک های کنار آب مکان مناسبی برای ریلکس کردن و غذاخوردن است.

مراکز خرید دوحه قطر

 

جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در قطر

  • بازار سوق واقف (Souq Waqif)
  • فروشگاه فالکون سوق (Falcon Souq)
  • مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall)
  • مرکز خرید لاگونا (Lagoona Mall)
  • مرکز خرید لندمارک (Landmark Mall Doha)
  • مرکز خرید گیت (The Gate Mall)
  • مرکز خرید سیتی سنتر دوحه (Doha City Center)
  • مرکز خرید رویال پلازا (Royal Plaza)
  • مرکز خرید اسمخ (Al Asmakh Mall)
  • مرکز خرید حیات پلازا (Hyatt Plaza)
  • مرکز خرید مال (The Mall)
  • مرکز خرید فستیوال سیتی (Doha Festival City)
  • مجتمع خرید رامز (Ramez Shopping Complex)
  • مرکز خرید دارالسلام (Dar Al Salam Mall)
  • مرکز خرید میرقاب (Al Mirqab Mall)
  • مرکز خرید طوار (Tawar Mall)
  • مرکز خرید ازدان (Ezdan Mall)
  • مرکز خرید گالف (Gulf Mall)
  • مرکز خرید پلاس (Plus Shopping Center)
  • مرکز خرید وتنان (Wathnan Mall)
  • مرکز خرید المیرا منصوره (Al Meera Mansoura)
  • مرکز خرید الحزم (Alhazm Mall)
  • مرکز خرید فان دی (Fun Day The Mall)

خوردنی های قطر

 

غذاهای لذیذ قطر از جاذبه های گردشگری کشور

  • گوشت و برنج و سبزیجات (Qatari Machboos)
  • چلو مرغ (Kabsa)
  • نوعی نودل (Balaleet)
  • کباب بره (Ghuzi)
  • قهوه عربی (Arabic Coffee)
  • نوعی قهوه قطری (Qahwa Helw)
  • نوعی پای دارای گوشت (Fatayer)
  • فلافل (Falafel)
  • غذایی بر پایه سبزیجات (Tabbouleh)
  • حلیم (Harees)
  • نوعی سوپ با مرغ (Mathrooba)
  • نوعی طبخ خاص با گوشت بره (Kousa Mahshi)
  • نوعی دلمه (Warak Enab)

خریدنی های قطر

 

جاذبه های گردشگری قطر و خریدنی هایش

  • ادویه
  • طلا
  • مروارید
  • پارچه
  • شال
  • جعبه های چوبی
  • ست قهوه عربی
  • میوه خشک
  • آجیل
  • قلیان

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر

جام جهانی فوتبال یکی از پرطرفدارترین رویدادها است که هر چهار سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود. مبدا و کشور میزبان جام جهانی در سال 2022 که دوره بعدی جام جهانی فوتبال می باشد ، کشور قطر است. بسیاری از افراد تمایل دارند برای مشاهده مستقیم بازی های فوتبال به کشور میزبان جام جهانی سفر نمایند و از نزدیک فوتبال تیم های مورد علاقه خود را شاهد باشند. 

منبع : oneforall.blog





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: